Social Icons

8 Ocak 2013 Salı

Bazı Kızlar Isırır İnceleme

Chloe Neill - Bazı Kızlar Isırır
Özgün adı: Some Girls Bite
Çeviren: Esra Gül Coşkun
Yayınevi: Optimum
Sayfa sayısı: 408
Chicago Vampirleri (Chicagoland Vampires) serisinin ilk kitabı...

Kağıtkız'ın blog çekilişinden kazanmıştım bu kitabı! 1 Aralık'ta elime ulaştı. Birkaç gün sonra kitaba başladım. Ve günde 15 sayfa okuyarak kitabı bir ayda bitirdim! (Woah!) Bir çekilişten kazandığım ilk kitap olduğu için özeldi benim için. =)

Başkarakterimizin adı Merit, aslında Merit soyadı ama bunu ismi olarak kullanıyor. Gerçek ismi ise bir muamma. Merit'in ev arkadaşı Mallory, mavi saçlı çok özel bir bayan. Ethan, Chicago vampir evlerinden Cadogan Evi'nin başı ve Merit'le aralarında tuhaf bir bağ var. Chuck Merit, Merit'in dedesi ayrıca hiç de Merit'in tanıdığı eski adam değil. Catcher, Chuck'la çalışan çok güçlü bir adam ve Mallory'yle paylaştıkları birçok şey var. Jeff, Chuck'ın ikinci adamı, henüz ergenlikten yeni çıkmış çok çekici bir doğaüstü varlık, Merit'e kur yapmaya bayılır. Morgan, Navarre evinin başındaki Celina'nın (Chloe'nin verdiği mesaja göre) seksi yardımcısı... Diğer küçük rolleri de kitabı okuyup öğrenebilirsiniz.

Kitap Merit'in vampire dönüşmesi ve kan içme gibi vampir olaylarına alışmasını konu alıyor, iyi de alışıyor. Kendi isteği dışında dönüştürülen Merit artık Cadogan Evi'nin güçlü bir vampiri, tabii bazı mevkilere gelene kadar çok yol katediyor. Bu yolda yukarıdaki karakterler Merit'in yanında farklı farklı roller oynuyor.

Bana kalırsa kitap çok güzel ilerledi. Kimi zaman derslerden kimi zaman da tembelliğimden okuyamasam da bir ayın sonunda bitti işte! Ve cidden karakterlere alışmam ve ısınmam, Kemikler Şehri'ndekilere oranla daha kolay oldu. Bu da benim için bir artı demek. Olaylardan söz edersek...

Fazla spoiler vermeden anlatmaya çalışacağım. Dünya aslında bildiğimiz gibi bir yer değil, doğaüstü varlıklarla dolu. Bunlardan biri de vampirler ve artık bütün sıradan insanlar onların varlığından haberdar. Bir sürü entrika içerisinde yeni hayatına doğan Merit ise bütün bu şeylere alışmaya çalışıyor, çok eğlenceli bir karakter olduğunu söyleyebilirim ve bence yazarın kalemi kuvvetli. Betimlemeler sağlam. Karakterlerde altyapı olduğuna inandırıyor. Çoğu genç-yetişkin kitabında olması gerektiği gibi yazmış. Konuya dönelim bence. =D

Ethan Sullivan, Merit'i ölüm döşeğindeyken vampire dönüştürüyor. Fakat Merit kendi isteği olmadan bu dönüşümü gerçekleştirince Ethan'dan nefret ediyor... Ta ki onu görünceye kadar. Ethan dört yüz yaşında, biraz geri kafalı bir vampir ama bir de Merit'in ağzından anlatmaya çalışayım: "Adam ne kadar yakışıklı be! Zümrüt yeşili gözleri beni benden aldı ve sapsarı saçları ipek gibi duruyor... Şapşal Merit, şapşal, şapşal. Ondan nefret etmelisin!" Dediğim gibi Ethan ve Merit arasında tuhaf şeyler dönüyor.

Jeff'le yani bizim ergen bilgisayar kurduyla olan sahnelerimiz pek fazla değil ama onun pek çapkın olduğunu söyleyebilirim, kitabı alın ve hangi fantastik yaratık olduğunu öğrenin. Bir de Catcher var, onu Mallory'yle pek sık görüyoruz kitapta yani çoğu sahnede bulunuyor beyefendi. Catcher ve Mallory'nin birbirini tanımlaması ise şu şekilde ola ki: "Çok seksi. Ve... bir şekilde ona bağlıyım." Bu ikisini çok yakıştırıyorum. ;) Unutmadan, bu kitaptaki vampirler acayip kuvvetli veya süper hızlı Twilight vampirlerine benzemez. Daha çok silah kullanarak savaşıyorlar ve birtakım psişik güçleri var...

Ben yine karakterlere falan dalmışım. Nerede kalmıştık? Evet, Ethan Merit'i dönüştürüyor. Merit her vampirin yaptığı gibi dövüşmeyi öğreniyor. Üstelik Chicago'da gerçekleşen cinayetlerden birine kurban gitmek üzereydi. (Bütün kurbanlar kız ve Ethan Merit'i dönüştürmeseydi ölebilirdi kızcağız.) Bu seri cinayetlerin suç mahallinde çeşitli vampir Evlerinden kanıtlar bulunuyor fakat suçlu hangisi? Herkes bunu arıyor...


Meritciğim Navarre'lı Morgan adındaki bir vampiri sevmekle nefret etmek arasında. Kitabın sonu da harikaydı bence. Okumayanlar uyarayım, 18+ birkaç sahne vardı. Gerçi YA (young-adult) okumak istiyorsan bunlara katlanıyorsun. Bir de sevgili Optimum, kitabın özgün adına yanlışlıkla "Some Girl Bite" yazmışsınız umarım diğer baskılarda düzeltilir. Bir de çevirmenlere bir şey söyleyeceğim. Büyük ihtimalle "diet soda" olması gereken bir kavramı bildiğin "diyet soda" diye çevirmişsiniz. Umarım yanlış söylemiyorumdur ama benim bildiğim o diyet kola. Sodanın diyetini hiç duymadım ve Merit'in soda değil kola bağımlısı olması daha mantıklı. =) Birkaç da görsel paylaşalım şimdi:

Bazı Kızlar Isırır renkli kağıtlar yapıştırarak okuduğum ilk kitap. =)


Bu çalışmayı Deviantart'ta buldum. Kız pek olmamış ama Ethan tam hayalimdeki diyebilirim. Bu arada kızın (Merit) elindeki kılıcın adı katana. Kitapta bolca gördük katanaları. =)


Bu da kendi çizimim. Geçen pazar (6.1.13) bitmişti kitap, aynı gün oturdum bunu çizdim. Biraz çocuksu oldular ama elimizden gelen bu. =D [Jeff, Catcher, Mallory, Merit, Morgan, Ethan]


Bir de ben Ethan'ı, Yürüyen Şato'daki Howl'a benzetiyorum. Gözlerini yeşile çevirdiğim Howllar... Şu üçüncüsü Howl değil ya neyse. =D



Vampirleri özlemişim. Gerçi bu ikinci okuyacağım vampir serisi, ilki Twilight'tı haliyle. İki haftadır sakin olan blog Bazı Kızlar Isırır'la canlanmıştır umarım. Herkese iyi okumalar! ^^

Puanım: 4

4 yorum:

  1. Resimsel ayrıntılarla gerçekten çok hoş bir yazı olmuş =D
    Ellerine sağlık Sihirbaz!
    Ethan'ı sevmem ama son 4'lü resimler beni neredeyse geri çevirecekti fikrimden. Hayır!! Morgan, Morgan.... <3

    YanıtlaSil
  2. Resmi çok beğendim Emin maşallah yeteneklisin ben çöp adam bile çizemiyorum :(

    YanıtlaSil
  3. Haha, beğendiğine sevindim Melis abla. =)

    Ben erkek takımı tutmadım bu kitapta. Bir adamakıllı Catcher vardı. Şu an Team Merit'im. :D

    YanıtlaSil
  4. Haha. Yok o kadar değilim. Sağ ol Aynur abla. =)

    YanıtlaSil

 

Biraz daha tıklasak?

Bu kadar okusak?

2014 Reading Challenge

2014 Reading Challenge
Kitap Sihirbazı has read 1 book toward his goal of 50 books.
hide